Le fil d'actu GC
Accéder au site
Accéder au site
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

Voir le sujet précédentAller en basVoir le sujet suivant
Clamato
Clamato
Membre Émérite
1 4 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 6 6 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 3661

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Lun 21 Mar 2011 - 22:16
Leçon no 1 : ne jamais utiliser de traducteur......

Tiens Naked-Ball, j'en ai fais une traduction compréhensible (ton post parle de rames de trains....)

Naked-Ball have said :
Hi Pharmist
I have a problem with the pedestrian experiment. When i try to make a ped, no matter the one's I choose in the road menu, the game really slow down .

Do you have an explanation please?


pharmist a écrit:Hello,
Jeff10, If I may please ask a question. Are you the member who created the nice plop-able Tree Mods?

For the answer here, yes, he's the genious behind the trees....without him, our city (especially mines) will be really boring......


Dernière édition par Clamato le Mar 22 Mar 2011 - 6:20, édité 1 fois
NaKed-BaLL
NaKed-BaLL
Membre Chevronné
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 1257

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Mar 22 Mar 2011 - 6:09
Merci Clamato Very Happy Je suis nul en anglais :s
Jeff10
Jeff10
Jardinier fou
1 1 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 2 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 2274

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Mer 23 Mar 2011 - 19:49
Clamato a écrit:...

pharmist a écrit:Hello,
Jeff10, If I may please ask a question. Are you the member who created the nice plop-able Tree Mods?

For the answer here, yes, he's the genious behind the trees....without him, our city (especially mines) will be really boring......

Hello, Pharmist,

Yes, like Clamato said, I am the author of these mods. Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 700664
However, I am not this genious Embarassed . Clamato is too nice Wink


Dernière édition par Jeff10 le Mer 23 Mar 2011 - 21:19, édité 1 fois (Raison : Correcteur Clamato)
keketfc
keketfc
Membre Émérite
1 1 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 3248

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Mer 23 Mar 2011 - 20:07
Leçon no 1 : ne jamais utiliser de traducteur......

C'est vrais que c'est pas évident de tout comprendre defois ^^


Arrow video acte 1 Arrowvidéo acte 2
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Signat10Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Gros_b11Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 26769510
Cliquet sur l' image pour accéder au City Journal
peluche
peluche
Membre Chevronné
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 1 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 1124

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Mer 23 Mar 2011 - 20:21
leçon numéro 1 : utilisez Clamato comme traducteur :aie: Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 551330


Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Signe5
Chi va piano va sano..chi va sano va più lontano e più alto
MODERATRICE FORUM OFFICIEL CITIES XL
Clamato
Clamato
Membre Émérite
1 4 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 6 6 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 3661

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Mer 23 Mar 2011 - 20:22
peluche a écrit:leçon numéro 1 : utilisez Clamato comme traducteur :aie: Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 551330

Ou Peluche.....qui est super gentille en plus.....Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 0006
avatar
pharmist
Nouveau Membre
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 9

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Jeu 24 Mar 2011 - 3:45
Hello, Very Happy

Thank you Clamato for translating NaKed-BaLL's question about the Pedestrian Paths (PP's). I must say this is the first time I have heard the game being slowed by using the PP's. I would expect the game to require a bit more processing power when you zoom in on the PP's because the pedestrians movements would require this, however I would not think it to be noticeable except a PC that is below minimum requirements. My PC has a intel core-2-duo E6600 2.4GHz processor which is below minimum requirements and 2GB RAM. I have tested four different video cards including a GeForce 7600 which will run the game on medium settings but is terribly slow. Second with a ATI 1950X which will run the game on high settings but is terribly slow, medium still to slow, low runs fine but looks terrible. Third a GeForce 8800 GTS which is minimum requirements and will run the game on High but kind of slow especially on graphic intensive tasks like Pedestrians walking on PP's or traffic, medium works good enough. Last I have tried a GeForce 460 which runs the game on all high settings fast fast fast.. Very Happy Next I will try a GeForce 560.

Hello NaKed-BaLL, I am sorry you are having performance problems while using the PP experiment. Thank you for providing this valuable feedback... Very Happy If I may please ask a question, what are your PC specifications? Thank you

Hello Jeff10, it is a pleasure to meet you.. Very Happy It was your Tree Mods that inspired me to find a solution to the "Tree-Bug". While I was playing with your wonderful handy mods it became clear to me that the Trees on our roads and building lots were all the same species of tree except for those having the Palm Trees. I had wondered for a long time why all of the trees seemed to look alike except for size. While I was trying to place a specific tree on a road for a member of Cities XS named Asterian. Asterian saw a tree in your Mod called Tulip Poplar. I used the tulip poplar model in the neighborhood folder which is the same method the game uses for other roads with trees. For some reason the tree would always appear as this same tree on all other roads and building lots, not the Tulip Poplar Asterian and I saw in your plop-able Tree mod. This led me to an experiment which enabled me to find a solution to the "Tree-Bug".. Very Happy You deserve much credit for this and I want to thank you. I think Clamato was correct about genius.. Very Happy When I post the Tree-Bug Fix I will give you credit for this experiment.

Hello keketfc.. Smile

-pharmist
Clamato
Clamato
Membre Émérite
1 4 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 6 6 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 3661

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Jeu 24 Mar 2011 - 6:13
Hi Pharmist. Thank you for all your answers. It's nice to take time like you do, especially when you had lots of feedbacks on many different forums....It must take time!


Un long texte à traduire ici......

Pharmist a dit :

Merci Clamato de traduire la question de Naked-Ball concernant les voies piétonnes (PP's). Je dois dire que c'est la première fois que j'entends parler d'un ralentissement lors de leur utilisation. Je pensais bien qu'ils demanderaient un peu plus de la part du PC surtout dans des zooms rapprochés à cause de toutes ces personnes qui marchent sur les voies....sans toutefois que ça paraisse à moins d'avoir un ordi en-dessous du minimum recommandé.

Mon PC a un intel core-2-duo E6600 2.4GHz de processeur qui est moins que le minimum et avec 2Gig de RAM. J'ai aussi testé quatre cartes vidéos différentes incluant une GeForce 7600 avec les graphiques à médium, mais c'est très lent. Deuxièmement avec une ATI 1950X avec les graphiques à élevés mais c'est aussi très lent....pas tellement mieux à médium tandis qu'à bas, tout roule bien mais c'est affreusement laid. Troisièmement avec une GeForce 8800 GTS qui est le minimum requis par le jeu, avec les graphiques à élevés. Par contre, c'est vraiment lent quand les graphiques deviennent intenses (comme beaucoup de personnes qui marchent sur les PP's ou un traffic intense). À médium, tout va assez bien. Finalement, j'ai essayé une GeForce 460 qui fonctionne à fond et super vite....... Bientôt, j'essaierai la GeForce 560.

Salut Naked-Ball,
je suis désolé que tu ais des troubles de performances lorsque tu utilises mes voies piétonnes. Merci de me donner de précieux commentaires....Si je peux te poser une question, quelles sont les spécifications de ton PC? Merci.

Salut Jeff10, c'est un plaisir de te rencontrer ( Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 839159)....Ce sont tes mods d'arbres qui m'ont inspirés pour trouver la solution du "problème des arbres". Quand je jouais avec tes merveilleux mods, il m'est devenu clair que les arbres sur les routes et les bâtiments étaient tous de la même essence à l'exception des palmiers.

(@pharmist : About the palms trees.....is it possible to change the Palm Trees on buildings lots? My cities are almost mixed forests and the palm trees are not welcome there.....they just don't fit with vegetation of my cities. Thanks, Clamato)

Alors que j'essayais de placer un arbre spécifique sur une route pour un membre du site allemand Cities XS du nom d'Asterian, celui-ci vit un arbre appelé "Tulip Poplar" (je ne sais pas c'est quoi en français). J'ai utilisé cet arbre avec le dossier voisin (neighborhood folder) qui est la même méthode utilisée par le jeu pour les autres arbre sur les routes. Pour diverses raisons, les arbres affichés vont toujours être les mêmes et non la Tulip Poplar qu'Asterian et moi-même avons vu dans ton mod d'arbres. Ceci m'a amené à une expérience qui m'a permis de découvrir la solution à ce problème d'arbres..
Tu mérites beaucoup de crédits pour ça et je voudrais te remercier. Je pense que Clamato était correct à propos du terme génial! Quand je posterai le mod qui fixe le problème des l'arbres, je vais te donner du crédit.

Salut keketfc..

-pharmist

(mon message me semble un peu plus long en français que celui de Pharmist en anglais.....my message seems longer in french than your's in english....)
keketfc
keketfc
Membre Émérite
1 1 Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 3248

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Jeu 24 Mar 2011 - 12:37
Hello keketfc..

Il est gentil de penser a moi !! lol ...


Arrow video acte 1 Arrowvidéo acte 2
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Signat10Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Gros_b11Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 26769510
Cliquet sur l' image pour accéder au City Journal
avatar
pharmist
Nouveau Membre
Nouveaux mods EXTRA!!! - Page 8 Bar_150_3
Messages : 9

Re: Nouveaux mods EXTRA!!!, Jeu 24 Mar 2011 - 18:00
Hello,

Thank you Clamato for translating that long reply I made.. I apologize for it being so lengthy, I forget that you are being kind to translate my message for the other members Very Happy I will make my replies more brief in the future.. Smile

Your question about the Palm tress on building lots. Yes this is possible I believe. We could create an experiment that would edit the Palm tree class files. Instead of calling the Palm trees we could have them call any tree we choose... Very Happy

I can put this on my list of future experiments for you. It should not take long to create. I might be able to squeeze it in some time next week.. Smile

-pharmist
Contenu sponsorisé
Voir le sujet précédentRevenir en hautVoir le sujet suivant
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum